Comunicat de premsa

 

Sobre l'arxiu de la Cooperativa la Sabadellenca

L'Entesa per Sabadell va tenir coneixement pels mitjans de comunicació que a principis del mes d'agost havien estat llençats un bon nombre de papers de l'arxiu de l'antiga Cooperativa La Sabadellenca. Es tracta d'un fet que lamentem profundament, ja que constitueix una pèrdua irreparable de documentació d'una de les entitats històriques de la nostra ciutat i per tant de la història de Sabadell.

Per aquest motiu, des de l'Entesa considerem que és necessari conèixer l'abast de la pèrdua de la documentació i quin és el valor històric de la mateixa.

En aquest sentit ens hem dirigit l'Alcalde sol·licitant que aquesta qüestió sigui tractada a la propera Comissió Informativa de l'Àrea de Cultura i també a la reunió de l'Organisme Autònom Museus i Arxiu de Sabadell. Tanmateix hem sol·licitat que es redacti un informe que determini de la manera més aproximada possible quina és al documentació que s'ha perdut i quin és el seu valor. També s'ha sol·licitat una reunió amb els responsables comarcals de CCOO per poder tractar aquest fet.

Des de l'Entesa, sensibilitzada per la recuperació de la memòria històrica, no podem deixar de valorar negativament la pèrdua d'aquest patrimoni. En aquest sentit demanarà que les institucions municipals facin tot el possible per conscienciar el teixit social i empresarial de la ciutat sobre la importància i el valor d'aquest tipus de documentació. Amb aquest objectiu demanarem que es difongui encara més la tasca que realitzen tant l'Arxiu Municipal com el Museu d'Història.

Entesa per Sabadell
Sabadell, 5 de setembre de 2006

 

Tancar Finestra