Ple de Desembre: Ara ve Nadal                                         20-12-2006

 

Com canta la nadala, ara ve Nadal, i aviat saltarem a l’any 2007, i venen més eleccions i més  campanyes… el temps passa però ni la temperatura baixa -a aquest pas haurem de cercar una alternativa a la cançó “El desembre congelat”-, ni els polítics semblen disposats a canviar. Les mateixes cares als plens a excepció del pati de butaques, que avui sembla més ple, potser pel piscolabis nadalenc que ens espera en acabar?

Només hi ha 10 punts a debatre i els pronòstics són d’acabar aviat. Ja han donat la medalla de la ciutat a un il·lustre sabadellenc esportista, el Senyor Josep Molins Montes, i aterrem al punt 7.

 

Constitució de la societat mercantil Sabadell Innova- Gestió de Grans Projectes i Planificació Estratègica.

Presenta J.C. Sánchez (PSC): serà una empresa que es dedicarà a fer estudis territorials i urbanístics i faran un seguiment dels grans projectes i infrastructures, com ara la transformació de la Gran Via, la modificació de l’estació de Renfe Sud, la Plaça Espanya, la ciutat universitària, la transformació del Castell de Can Feu, que properament passarà a ser propietat de l’Ajuntament, el seguiment del Centre de Fires i Convencions..., en definitiva, que es posen en mans d’aquesta empresa tots els projectes d’envergadura de la ciutat. Això deu voler dir que els tècnics de l’Ajuntament es dedicaran a fer de conserges i de missatgers?

 

S’abstenen Entesa per Sabadell i ICV-EUA. Aquestes formacions consideren que l’organització d’aquests projectes es podrien portar des de l’Ajuntament, i Isidre Soler (ES) afegeix que els objectius no són coincidents en el temps i creu inoportú plantejar-ho ara a poc temps de les eleccions. Ramon Álvarez (ICV-EUIA) coincideix amb Isidre Soler i comenta que a Sabadell ja hi ha Vimusa que fa aquesta funció. Respon J.C. Sánchez que Innova s’ocuparia dels grans projectes i VIMUSA només de l’habitatge.

 

Aprovar l’expedient de tarifes de subministrament de l’aigua per a l’any 2007. Es comunica que hi ha un increment del 3,05% en el subministrament i del 3% en l’abastament.

 

Francisco Fernández (ICV-EUiA) diu que al dictamen hi consten els pressupostos i que el que cal aprovar és  el pressupost de Cassa d’una banda i l’increment tarifari de l’altra i a l’Ajuntament li toca aprovar només l’augment tarifari. L’alcalde no ho capta: “No sé de què em parlen”…envermelleix i es mira els papers… “Senyor secretari acosti’s”. Es descobreix l’error, efectivament, el Ple només ha de votar l’augment tarifari d’un 3,05%. S’abstenen Entesa i ICV-EUiA.

 

Proposició de CiU sobre l’adequació a l’Estatut d’Autonomia de Catalunya del Reial decret 1513/2006 pel qual s’estableixen els ensenyaments mínims en educació Primària.

Joan Ignasi Sánchez (CiU) reclama que l’Ajuntament denunciï el contingut del decret perquè envaeix competències de la Generalitat i el considera un atac al model d’immersió lingüística. Tots se li tiren al damunt i qualifiquen la proposició d’oportunisme polític, excepte l’Entesa. Els regidors que provenen del món de l’educació aprofiten per lluir-se: moció que cerca la divisió lingüística quan a Catalunya no n’hi ha hagut mai de conflicte, és una deslleialtat al govern de la Generalitat, no qüestiona el model immersió lingüística (R. Álvarez d’ICV-EUiA); La Generalitat ja ha demanat un estudi per esbrinar si el Decret s’adapta a l’Estatut o no i una tercera hora de castellà no suposarà cap problema (R. Burgués de PSC).

Isidre Soler (ES) a banda de compartir la preocupació pel tema de la llengua a l’escola i de què aquest decret pot constituir una possible lesió a les competències de l’Autonomia, recorda que en no ser un tema de ciutat, s’hauria d’haver tractat només a la Junta de Portaveus. Finalment suggereix a CiU que deixi la moció sobre la taula a l’espera de les accions que la Generalitat emprengui al respecte.

 

Per arrodonir l’escena, J. Soriano (PP), emulant a Ciutadans al Parlament i davant l’estupefacció de la sala, intervé en llengua castellana per denunciar la discriminació que pateix aquesta llengua en les institucions públiques catalanes. Ai Senyor!! Com ens hem de veure!!

 

En vistes del poc èxit de la moció, CiU decideix fer cas a Isidre Soler (ES) i deixa damunt la taula la moció a l’espera de temps millors.

 

Prec d’Entesa per Sabadell. Isidre Soler expressa la preocupació pel futur incert de la Biblioteca Central de Caixa Sabadell, ja que sembla ser que l’entitat té previst tancar-la abans d’acabar l’any. El regidor prega a l’alcalde que faci el que estigui a la seva mà per evitar-ho.

 

L’alcalde promet a fer arribar els neguits a la direcció de la Caixa, però no es pot comprometre a mantenir una biblioteca que no és municipal.

 

Abans de passar al vestíbul per brindar pel Cap d’Any amb la tradicional copa de cava, l’alcalde felicita a J.M. Civis, darrerament aquest regidor rep moltes felicitacions, pel recent nomenament de director general d’Acció Cívica. Els millors desitjos perquè treballi pel país, per Catalunya i per Sabadell -s’intueix, doncs, que no renunciarà als altres càrrecs- van acompanyats de mostres d’orgull per la presència de pesos pesats a l’Ajuntament, expressió que mereix una mirada de complicitat entre l’alcalde i R. Álvarez (ICV) amb qui comparteixen presidències a la Diputació.